2013. június 27., csütörtök

szerelemcsütörtök #5

A múlt héten (is) kimaradt, és közel álltam hozzá, hogy ma sem gyűjtök össze semmit ehhez a bejegyzéshez. Azért kis bűntudatom volt, de bevallom, nem furdalt volna szitává a lelkiismeret. Aztán az esti "hosszú, de minden perc megérte" program, ha már nem hagy nyugodni, hogy ne írjak valami nagyon rövidet, akkor ide illesztem be. Ugyanis szerelem volt a javából.

Rendhagyó szerelemcsütörtök rovatunkat olvashatják...




A hét második fele, vége a valószínűleg heti (vagy inkább havi) letaszíthatatlan kedvenc lesz a Kaláka Fesztivállal. Tudom, a miskolciak szomorúak, amiért Egerbe költözött, de nekem már tavaly is fülig ért a szám, idén meg aztán végképp. Ugyanis végre láthatom/hallhatom Palyabeját élőben, ami már vagy négy (?) éve nagy vágyam. Szóval, ha eszembe jutott volna felírni ide a kívánságlistára, akkor holnap kihúzhatnám. Nos, nem került fel, ahogy az sem, hogy lássam Varró Danit (pedig bizony pipa), vagy dedikáltassam vele pölö a Szívdesszertet (ami nem is sikerült, ugyanis nem mentem el érte a régi lakba, aztán meg nem jutott eszembe helyette elérhető másikat vinni magammal).

Ma este verskoncerten voltunk. Lackfi János és az Aphonia, Varró Dani és a Kosbor együttes, a Kaláka verselt, zenélt este 7-től 3 órán keresztül. Hm, finoman szólva is elég elragadtatott állapotban vagyok még, szóval nehéz lenne egyelőre megfogalmazni, mi is történt ott pontosan. Már az első felvonás is remek volt Lackfi verseivel, de Varró Dani Boci boci változatai (pl. berzsenyis, adys, tóthárpádos, varródanis stb.) ötvözve a Kosbor stílusgyakorlataival (pl. Presser, Szörényi, Cseh Tamás, Pink Floyd) egyszerűen hihetetlen volt. Aztán láttuk Lackfit verset írni(!!!!4!44négy) premier plánban a Summáját írom dallamára, a közönség által megadott szavakkal, amit azután Gryllus Vilmos elénekelt. A két költő különböző válozatait hallotuk a Cirmos cica, haj és az Elvesztettem zsebkendőmet címezetű gyerekdalokra, meg a Tavaszi szél vizet áraszt kezdetű népdalra, az utolsót a Kaláka előadásában is. (Sajnos nekünk már nem jutott szöveg, úgyhogy hazáig ismételgettem magamban, hogy "ne melegedj globálisan, világom, világom, viselkedjél normálisan, világom, világom" sorokat.) Ja, és láttam teljes életnagyságban a hírhedt híres Varró Misit, sőt, Janit is, és az is felmerült bennem, hogy lehet, hogy az Akinek a lába hatos vagy az Akinek a foga kijött kötetek közül kellett volna magammal vinni az egyiket, és Misivel legalább egy kört firkáltatni az első oldalra. Valamint azt is megtanultam Lackfi Jánostól, hogy nyugodtan elfelejthetjük a hálózsák kifejezést, helyette pedig használhatjuk ezt: csicsizacsi.

Naszóval, aki szerint Varró Dani nem zseniális, az egy javíthatatlan hülye, és szeretnék egy Lackfi kötetet is, mondjuk az Élő halat, de amúgy bármi jöhet (a wishlisthez máris megy a plusz egy tétel).

Képek most nincsenek, helyette két link, tessék narancsolni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése